نوشته شده در 15 شهریور 1401، ساعت 18:20

درمان گوشه گیری و خجالتی بودن دانش آموزان

درمان گوشه گیری و خجالتی بودن دانش آموزان
خلاصه مطلب

بعضی از نویسندگان برای درمان خجالتی و گوشه گیر بودن دانش آموزان ، روش کار با گروه را پیشنهاد کرده اند.

بعضی از نویسندگان برای درمان خجالتی و گوشه گیر بودن دانش آموزان ، روش کار با گروه را پیشنهاد کرده اند (رزنبرگ ودیگران) این گوشه فعالیت ها شامل درگیر بودن دانش آموزان برنامه ی معلم دانش آموزان دیگر بودن ، ایجاد فرصت هایی برای بازی کردن دانش آموزان با بچه های کوچک تر ، کمک خواستن از گروه برای وارد کردن بچه های گوشه گیر در کارهای گروهی و نیز درگیر کردن انها در فعالیت های رقابتی گروه های کوچک کلاسی است.

 

از جمله برخورد هایی که با دانش اموزان خجالتی میتوان انجام داد به نظر بنده به چند مورد اشاره می کنیم

۱) تغییر محیط اجتماعی

۲) تشویق یا اتخاذ تدابیری برای افزایش جواب گویی دانش آموزان

۳) کاهش استرس و دست پاچگی

۴) دخالت دادن دانش اموزان خجالتی در فعالیت های ویژه

۵) درگیر کردن دانش آموزان در صحبت های خصوصی مداوم

 

در نتیجه با به کار بردن چنین روش هایی معلمان به طور قابل ملاحظه‌ای به دانش اموزان خجالتی و گوشه گیر کمک می کنند .

 

گردآورنده: خانم زهرا غریبه

 

درمان گوشه گیری و خجالتی بودن دانش آموزان

ویراستار مدرسه
15 شهریور 1401، ساعت 18:20۲۰ دقیقه مطالعه
درمان گوشه گیری و خجالتی بودن دانش آموزان
خلاصه مطلب

بعضی از نویسندگان برای درمان خجالتی و گوشه گیر بودن دانش آموزان ، روش کار با گروه را پیشنهاد کرده اند.

بعضی از نویسندگان برای درمان خجالتی و گوشه گیر بودن دانش آموزان ، روش کار با گروه را پیشنهاد کرده اند (رزنبرگ ودیگران) این گوشه فعالیت ها شامل درگیر بودن دانش آموزان برنامه ی معلم دانش آموزان دیگر بودن ، ایجاد فرصت هایی برای بازی کردن دانش آموزان با بچه های کوچک تر ، کمک خواستن از گروه برای وارد کردن بچه های گوشه گیر در کارهای گروهی و نیز درگیر کردن انها در فعالیت های رقابتی گروه های کوچک کلاسی است.

 

از جمله برخورد هایی که با دانش اموزان خجالتی میتوان انجام داد به نظر بنده به چند مورد اشاره می کنیم

۱) تغییر محیط اجتماعی

۲) تشویق یا اتخاذ تدابیری برای افزایش جواب گویی دانش آموزان

۳) کاهش استرس و دست پاچگی

۴) دخالت دادن دانش اموزان خجالتی در فعالیت های ویژه

۵) درگیر کردن دانش آموزان در صحبت های خصوصی مداوم

 

در نتیجه با به کار بردن چنین روش هایی معلمان به طور قابل ملاحظه‌ای به دانش اموزان خجالتی و گوشه گیر کمک می کنند .

 

گردآورنده: خانم زهرا غریبه